Finska pinnar och negerbollar.


För lite mer än 2 år sedan så anmäldes glassen Nogger Black för att vara rasistisk. Fråga mig inte varför. Denne som fick för sig detta måste ha stor fantasi. Likaså var negerbollarna uppe på tapen för några år sedan. Dessa har sedan länge ramlat ned men lever kvar i vårt minne. Är det så att endel blir intalade vad som är rätt och fel? De måste fråga andra vad som är rätt och fel? Då de själv inte kan avgöra det. De kan dra skämt baserat på någons hårfärg men blir bestörta när någon gör likadant med hudfärg. Varför det? För att det inte är OK. Nehä, varför då? Föratt..eh.. Det inte är det. Dylika svar får man av dagisbarn och mindre utvecklade människor. Dessutom blir man stämplad som obekväm av dem. Men vad är det då som säger att inte jag dör lite inombords varje gång jag passerar kakhyllan? Där ligger paketet med förkunnade skrift: finska pinnar. Hur kul kan det egentligen vara att få en liten torr, trist kaka uppkallad efter ett land? En kort tråkig sak med lite snuskigt tänk liknar en hårig fallussymbol. Insinueras det att Finländare har liten fortplantningsutrustning? Väldigt kränkande! Men negerbollen då, det är en god stor saftig sak. Det är väl inget fel att kalla den för neger, skön snubbe med rytmen i blodet. Kanske är detta fallustänket igen. Folk kanske blir äcklade av att sitta på fiket och snaska negerballe...boll. Men det får man ju inte bli för då är man ju rasist? Egentligen bör som fördomsfri människa kunna stoppa i vilket bakverk som helst i kakhålet. Eller andra öppningar för den delen också om man är riktigt frigjord.
Jag får ofta höra vanliga fördomar om finnar när jag nämner mitt ursprung. Vanligast har med sprit att göra. Brukar samma människor säga: "Tjena Muhammed, slagit din fru idag?" Själv har jag inte hört det än i alla fall.
Inte nog med det blattarna tar våra arbeten också. Bahco flyttar från Enköping.

I överlag har jag det bra i dagens samhälle. Dels för att man ser ut som en övermänniska i halvprofil och att man är andra generationens invandrare, vilket betyder jag får kläcka ur mig vad fan jag vill.

Heil hårdkår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0