I'm so full of it..

Dumma idéer alltså. Det är sommarlov eller semester som det heter när man är vuxen. Har en massa saker som skall förverkligas. Kopplade in midisynthen till en gammal dator i förrgår, vilket jag tänkte göra för många år sedan. Jag sitter och tittar på en dator som skall vattenkylas, halvklar givetvis. Har ett förråd som skall städas. Två bilar som skall fixas. Den ena läcker bränsletanken på den andra skall det slipas rost på. Har en näve esteriska oljor som skulle blivit Cola liggandes. Har planer på att löda ihop en klon av ZX Spectrum. Detta är inte ens en fjärdedel av allt hyss jag hittar på. Överallt i rummet ligger saker som är eller har varit idéer. Som kanske kan bli nya idéer.
Dagens I-landsproblem, ibland önskar jag att man kunde vara lite mer dum i huvudet och gå ut och "festa" jämt. Gör man något dumt kan man alltid skylla "Ahh guud asså ja ba såå full". Vilket enkelt simpelt liv. Inte en massa tankar som tynger ens axlar. Fast jag vet inte om det hade varit så kul heller att bara driva runt med en spritflaska i handen, klängandes på folk. Nä jag har nog det rätt bra. Ska ta och göra något istället för att jämra mig här.
Undra om man skulle återuppta projektet. Där jag tänkte koppla den svartvita LCD-bildskärmen till en VESA-anslutning på ett moderkort. Borde verka i teorins värld i alla fall. Nackdelen inser jag att mor "städat" mitt rum, när jag varit borta. Det innebär att hon möblerat om allt så jag hittar inte hälften av allt jag äger. Jämför med en formatering av en hårddisk, allt finns kvar men inte sökvägen.

Nä nu får jag skärpa till mig. Ajöken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0