Jag har blivit trendig.

Hej gott (och ont) folk.

Det är så att jag tagit ett stort beslut att börja skriva på världsväven. Vet inte riktigt varför men jag kände kanske att det var dags. Kan det vara sommarens glada solstrålar som lyser på min blekfeta halv-finska hud, därmed jagar fram lite endorfiner. Kan det även vara detta som ligger bakom mitt nya färdlursinköp? Egentligen finns det inga ursäkter att köpa en ny när man har en gammal Ericsson. Den har varit mig trogen i många år och har ej givit upp ännu. Den är kantstött, sprucken men har ej lämnat det jordiska och kommer nog ej göra det heller. Om jag inte tar livet av den. Det är inget jag vill göra efter allt vi gått genom. Den har blivit blöt, åkt i golvet men alltid varit mig trogen. Den kunde räkna när min träskalle varit full av spån. Kunnat underhålla mig med Tetris i tråkiga stunder. Blev det lite torftigt i strömstaven laddade jag den i en halvtimme och den kunde betjäna mig i ytterligare 2 veckor. Den är i tjusigt blått utförande i raka motsatsen till mitt blod och heter T65.
Men för någon dag sedan steg jag in hos färdlurshandlaren och förundrades över de små manicker som erbjöds. Givetvis var försäljaren mycket trugande över vad som skulle kunna passa mig. Men jag var osäker och envis som den 20-åriga gubbe jag är. Jag hade dock fattat tycke för en lur men ville se mig om hos andra handlare. Då kom stora minneskort, väskor och trådlösa handfrälsare upp på disken. Fick behålla samma nummer hos min tillhandahållare det Kungl. Telegrafverket. Kunde dessutom gå ut därifrån med en ny färdlur och en kasse fylld med tillbehör, utan att gjälda ett enda öre. Vilket jag gjorde och det klassades inte ens som stöld. I den stunden blev jag trendig och tog ett stort kliv in på 2000-talet. När jag ändå satt stenen i rullning, varför inte börja med annat hyss också? Som att börja skriva nätdagbok. Nu är min text ute på nätet i tvetalig form och kommer förhoppningsvis förbli så. Om än på oregelbunden basis. Här tänkte jag ta upp ämnen som för mig (och kanske för andra) är spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0